پنج کار زن ها که باعث فرار مردها می شود


زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی کارهایی را انجام می دهند که باعث فراری دادن مرد ها میشوند. این پنج مورد از موارد مهم برای این امر به شمار می رود.


اعتماد به نفس پایین
زنهایی که اعتماد به نفس پایین دارند مرد ها را فراری می دهند. مرد ها جذب زنهایی که مشکلات زیادی دارند نمی شوند. مرد ها علاقه دارند در اطراف زنهایی باشند که کمترین دردسر را درست می کنند. مردها دوست ندارند در کنار کسی باشند که مدام در حال گریه کردن است. همچنین متنفرند در کنار زنانی باشند که مدام دیگران را برای اشتباهات سرزنش می کنند به جای آنکه در صدد رفع آن مشکل بر می آیند.

خانم ها چگونه میتوانند دستگاه تناسلی خود را خوشبو نگه دارند ؟

خانم ها چگونه میتوانند دستگاه تناسلی خود را خوشبو نگه دارند ؟
رفع بوی نا مطبوع دستگاه تناسلی
پاسخ : ترشحات واژن در خانمها شامل یکسری باکتری های مفید است که برای حفظ سلامت آن ضروری و بسیار لازم هستند . در مواردی وجود دارد یک ترشحات بوی نا مطبوع داشته و سبب ناراحتی فرد و زوج او می شود .توصیه های زیر شما را درکاهش و رفع بوی نا مطبوع دستگاه تناسلی کمک می کند.محیط دستگاه تناسلی در زن و مرد از مناطقی اسات که اگر به نظافت آن توجه نشود باعث بروز آلودگی شدید و حتی بیماریهای گسترده می شود . موارد زیر در بهداشت دستگاه تناسلی-ادراری بویژه خانم ها بسیار کمک کننده است :


زدودن موهای زائد ناحیه دستگاه تناسلی-ادراری . استفاده از موبرهای بهداشتی که در داروخانه موجود می باشد و در اسلام نیز به استفاده از ان توجه زیادی شده بسیار مناسب است و در از بین بردن میکروب و باکتری های مرده محیط بسیار کمک می کند .
استفاده از لباس زیر - شورت - مناسب : هیچگاه از لباس زیر ارزان که از جنس مواد نا مناسب تهیه می شوند استفاده نکنید
استفاده مرتب و دقیق از لباس زیر و شورت تمیز : اجازه ندهید شورت به ترشحات شما مرطوب شود . ترشحات که سبب رطوبت و لک روی شوت می شوند مواد آلوده و باکتری های مرده هستند که باعث تشدید بوی دستگاه تناسلی-ادراری می شوند.
شستشوی مرتب و دقیق دستگاه تناسلی . خانمها بدلیل شکاف و شیارهای موجود در دستگاه تناسلی-ادراری باید درنظافت خود بویژه با آبگرم دقت کنند .
استفاده از مواد معطر و خوشبو کننده توصیه نمی شود . چون سبب نابودی باکتری های مفید محیط دستگاه تناسلی-ادراری شده و این سبب بروز مشکلاتی در آینده برای شما می شود .
سعی کنید محیط مدخل واژن را تمیز نگه دارید
از نوار بهداشتی ارزان استفاده نکنید و در تهیه نوار بهداشتی نکات و علائم معتبر و استاندارد را رعایت کنید .
در دوره پریودی خود حتما حداقل هر4 ساعت و حداکثر هر 6 - 12 ساعت نوار بهداشتی را تعویض کنید .

دردهایی که زنان به زبان نمی‌آورند



 اگر خجالت می ‌کشید به خاطر بعضی بیماری ‌ها یا مشکلات ‌تان دکتر بروید و مشکل‌ تان را با او در میان بگذارید، بدانید که شما تنها نیستید. در دنیا میلیون‌ها میلیون زن هستند که مانند شما هستند. در این مقاله با 6 مشکل شایع زنانه که بسیاری از خانم‌ها از در میان گذاشتن آن ها با پزشکان طفره می ‌روند، آشنا می‌ شویم.


تاثيرات بوسه در روابط زناشويي



راهرو ذهن اسـت. ما افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را بابوسه ابراز می نماییم.
نـویسنده کتاب "عشق و رابـطه جنسی"، دکتــر جان فری مـعتقد است: "بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد."
بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند.
از یک منبع با نویسنده بی نام"کتاب بوسه ها" اینطور برداشت می شود که: "بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس."

والدین از بچه ها کم اطلاع ترند!

والدین از بچه ها کم اطلاع ترند!
درزمان بلوغ باید راجع به مسائل جنسی و بهداشت بلوغ بی‌پرده ‌تر صحبت کرد، درست است؟ در این سن آموزش باید چطور باشد؟ چون این سؤال خیلی از خانواده‌هاست. آنها احساس می‌کنند وقتی فرزندشان بالغ می‌شود ، خودشان بیشتر دستپاچه می‌شوند. نمی‌دانند چطور درباره ی این مسائل باید سر صحبت را باز کنند.


آموزش زودرس و شتاب‌زده ی مسایل جنسی به کودکان می‌تواند به اندازه ی آموزش‌های با تأخیر و پنهان‌سازی آسیب‌زا باشد. آموزش‌های جنسی باید به تدریج، زمان‌بندی‌شده، متعادل و متناسب با ویژگی‌های سنی و با لحاظ حرمت و احترام و همچنین پرهیز از افراط و تفریط داده شود.

نحوه‌ مکیدن پستان

یک نوزاد سالم که به موقع متولد شده باشد سه عکس العمل (رفلکس) دارد که به تغذیه او کمک می کند
1-رفلکس جستجو : اگر گونه یا گوشه دهان نوزاد در تماس با چیزی قرار نگیرد و او گرسنه هم باشد دهانش را باز کرده و سرش را به طرف محل تماس می چرخاند.
2-رفلکس مکیدن: اگر چیزی مثل نوک پستان یا انگشت در داخل دهان نوزاد قرار بگیرد آن را می مکد. این رفلکس بعد از تولد بسیار قوی است ، خصوصا در 20 -30 دقیقه اول تولد و اگر در این مدت نوزاد به پستان مادر گذاشته نشود قدرت مکیدن در طی 12 – 24ساعت بعد بسیار ضعیف است.
-3
رفلکس قورت دادن : اگر دهان نوزاد پر از شیر یا مایع دیگری شود آنرا قورت می دهد



علل کاهش میل جنسی در زنان ومردان

كـاهـش میـل جنـسی در زنان امری بسیار شایع و در مـردان امری نادر اسـت. (حـتـی غـالب مـردانی كــه از اختلال نعوظ رنج میبرند نیز میل جنسی خود را از دست نمیدهند.)
هورمون جنسی مردانه ی تستوسترون نقش فراوانی بروی میل جنسی در هر دو جنس مرد و زن ایفا میكند.
برخلاف تصور عام پس از یائسگی احتمال افزایش میل جنسی در زنان بیشتر است تا كاهش میل جنسی.


علل كاهش میل جنسی در مردان:

الف _ علل جسمی:

۱-اعتیاد به الكل و یا مواد مخدر

۲-كم خونی (نادر)

۳-افزایش ترشح هورمون پرولاكتین از غده هیپوفیز.

۴-چاقی (علت شایع)

۵-مصرف برخی داروها (بویژه داروهای درمان مشكلات پروستات)

۶-كاهش هورمون جنسی تستوسترون (نادر)

۷-بیماریهای عمومی و مزمن نظیر دیابت.

ب _علل روانی:

۱-افسردگی.

۲-استرس.

۳-خستگی و كار زیاد.

۴-اختلافات و مشكلات جدی با شریك زندگی.

۵-گرایشات همجنس گرایانه.

۶-ترس از عدم توانایی در ارضاء شریك جنسی.

۷-استرس های محیطی از قبیل سروصدا و یا نورهای آزاردهنده.

علل كاهش میل جنسی در زنان:

الف _علل جسمی:

۱-كم خونی به علت از دست دادن آهن در هنگام عادات ماهانه و یا زایمان (شایع)

۲-اعتیاد به الكل و یا مواد مخدر.

۳-بیماریهای عمومی و مزمن نظیر دیابت.

۴-پس از زایمان،طی بارداری و یا شیردهی به علت تغییرات شدید هورمونی.

۵-مصرف برخی داروها از قبیل آرام بخش ها،ضد افسردگی ها،كاهنده فشار خون و ضد حاملگی.

۶-افزایش ترشح هورمون پرولاكتین از غده هیپوفیز.

ب _علل روانی:

۱-افسردگی.

۲-استرس.

۳-خستگی و یا كار زیاد.

۴-اضطراب.

۵-تجارب پیشین آزارهای جنسی و یا تجاوز جنسی.

۶-گرایش به همجنسان خود.

۷-اختلافات و مشكلات جدی با شریك زندگی.

۸-شرایط زندگی دشوار(زندگی كردن در یك منزل مشترك یا والدین خود و یا والدین شریك زندگی)

۹-استرس های محیطی از قبیل سروصدا و یا نورهای آزاردهنده.

دلایل مشترك در مردان و زنان:

۱-اضطراب عملكردی: چنانچه مردان در رابطه های گذشته انزال زودرس و یا اختلال در نعوظ و زنان رابطه جنسی دردناك و یا عدم رسیدن به ارگاسم را تجربه كرده باشند، از بیم تكرار آن ممكن است از رابطه جنسی امتناع ورزیده و یا از آن دلزده شوند.

۲- افزایش آشنایی: عموما میل زوجین برای برقراری رابطه جنسی با یكدیگر با گذشت زمان كاهش می یابد.

۳-سركوب كننده های میل جنسی: از قبیل تغییر در ظاهر فیزیكی (چاقی و یا لاغری)، بوی نامطبوع بدن، نامرتبی موها و لباس و عدم رسیدگی به بهداشت فردی.

۴-فعالیت بدنی خیلی زیاد و یا خیلی اندك.

۵-عدم آگاهی از دانش جنسی، خواسته ها و ترجیهات جنسی شریك زندگی.

۶-تكراری شدن شیوه و وضعیت بدنی برقراری رابطه جنسی.

راهكارهای درمانی كاهش میل جنسی:

۱-درمان برای هریك از اختلالات زمینه ای.

۲-هورمون درمانی.

۳-كنترل استرس.

۴-مشاوره با كارشناسان مسایل زناشویی.

۵-فراگرفتن مهارتهای گفتگو و برقراری ارتباط موثر با جنس مخالف.

۶-رفع اختلافات و حل مشكلات، تنشها و رنجش ها.

۷-افزایش صمیمت با شریك زندگی.

۸-آموزش جنبه های مختلف رابطه جنسی.

۹-در میان گذاشتن علایق جنسی و خیالپردازیهای جنسی.

۱۰-رسیدگی به وضع ظاهری و بهداشت فردی.

۱۱-ایجاد تنوع در نحوه و مكان برقراری رابطه جنسی بصورت دوره ای.

۱۲-اجتناب از بی تحركی.

۱۳-ایجاد اعتدال در كار و جنبه های دیگر زندگی

آنچه زنان از همخوابگی انتظار دارند

مردان زیادی همواره این سوال را مطرح میکنند که چه کاری باید انجام دهند تا دفعات رابطه جنسی با همسرشان را افزایش دهند . آنچه که آنها درک نمی کنند این است که با ایجاد چند تغییر کوچک ،ممکن است قادر باشند نه تنها دفعات بلکه کیفیت اعمال جنسیشان را نیز افزایش دهند
آنها خود به ما میگویند چه کار کنیم ! از بسیاری از خانمها سؤال شد که مایلند چه تغییراتی در همسرشان و اعمال جنسی او روی دهد تا به آنها در آمیزش کمک کند
در اینجا آنچه که این زنان عنوان کردند را بدون هیچگونه دسته بندی خاص بیان می کنیم:

با شوهران خود چگونه برخورد کنیم؟


۱) او را با مشکلات و گرافتاری ها بمباران نکنیم:
آنها در محل کارشان با مشکلات و تنش های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین دیگر حاضر نیستند وقتی به منزل می رسند دوباره وارد بحث و کجادله شوند. به طور کلی همه ما هنگامی که کلافه می شویم و یا به عبارت دیگر دچار بحران می شویم دو راه را در پیش رو داریم یا شروع به دعوا می کنیم یا از آن موقعیت فرار می کنیم. بنابراین وقتی شما همسرتان را با مسایل و مشکلات فراوان بمباران می کنید او مجبور به انتخاب یکی از این دوراه می شود. احتمالا بعد از آن که از دعوا و مجادله با شما خسته شد، راه دوم را بر می گزیند و از شما کناره گیری خواهد کرد.

انزال زود رس و نحوه درمان


انزال زود رس به چه معناست ؟
از نظر علم روانشناسي : انزالي كه بر خلاف ميل شخص و بدون كنترل او انجام ميگرد را انزال زود رس گويند كه بر طبق آن فرد از زمان انزال و كيفيت رابطه ناراضي است و اين نارضايتي ميتواند يك طرفه يا دو طرفه باشد ، به طوريكه حتي اگر شريك جنسي فرد از زمان انزال ناراضي باشد ، انزال را زود رس گويند . ( مثلا اگر مرد در ۸ دقيقه ارضاء ميشود و زن در ۱۰ دقيقه ، انزال را زود رس گويند اما اگر مرد در ۲۰ دقيقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقيقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نميدانند )
از نظر علم پزشكي : انزال كمتر از دو دقيقه كه بدون كنترل شخص انجام گيرد را انزال زود رس گويند .

تاثیر رابطه جنسی بروی سلامتی

-1بهبود حس بویایی: پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاكتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد كنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد(
-2كاهش ریسك بیماریهای قلبی: داشتن بیش از 3 نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسك ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف كاهش میدهد. رابطه جنسی كلسترول بد خون را نیز كاهش میدهد.
-3كاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسی یك نوع فعالیت بدنی است. یك رابطه جنسی پرحرارت 200 كالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل 15 دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی) از 70 بار در دقیقه به 150 بار در دقیقه افزایش می یابد. انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه میگردد. پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریك كننده غدد تیروئید میباشد، كه میتواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و كاهش وزن آنان گردد.

عدم تقارن سینه ها در خانمها نشانه چیست؟

گاهی بیماران به پزشک خود مراجعه میکنند و از عدم تقارن یا بزرگتر بودن یکی از پستانها شاکی هستند و می‌خواهند بدانند که آیا این یک نشانه خطرناک است ؟
امروزه با استفاده از تکنیک سی تی اسکن سه بعدی به افراد نشان داده می‌شود ..
گاهی بیماران به پزشک خود مراجعه میکنند و از عدم تقارن یا بزرگتر بودن یکی از پستانها شاکی هستند و می‌خواهند بدانند که آیا این یک نشانه خطرناک است ؟

خوردن چای باعث افزایش میل جنسی زنان می شود

به گزارش پایگاه خبری بی بی سی، تحقیقات این دانشمندان روی 108 زن که بعد از یک رابطه جنسی یک نوشیدنی حاوی کافئین می نوشیدند، نشان داد کافئین فاصله زمانی برقرای رابطه جنسی مجدد را در زنان کوتاه می کند.
بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه شمال غربی آمریکا، کافئین موجود در چای و قهوه باعث افزایش میل جنسی در زنان می شود.
به گزارش پایگاه خبری بی بی سی، تحقیقات این دانشمندان روی 108 زن که بعد از یک رابطه جنسی یک نوشیدنی حاوی کافئین می نوشیدند، نشان داد کافئین فاصله زمانی برقرای رابطه جنسی مجدد را در زنان کوتاه می کند.
دکتر گارسی سرپرست این تحقیق می گوید: اثرات کافئین به دلیل تقویت انرژی در زنان است و میل جنسی تنها در زنانی تقویت می شود که عادت به نوشیدن کافئین ندارند.

تصاویر واقعی لقاح در انسان

تصاویر واقعی لقاح در انسان
برای اولین بار از تخمگذاری در انسان عكسبرداری شد

تخمدان های یك زن به طور معمول در ماه یك یا دو تخمك را رها می سازند ولی تا كنون فقط از مراحل تخمگذاری در حیوانات عكسبرداری شده بود.

دكتر Jacques Donnez پزشك متخصص زنان بطور اتفاقی در هنگام عمل هیستركتومی (خارج كردن رحم) از مراحل آزاد شدن یك تخمك از تخمدان عكسبرداری كرد. این برای اولین بار است كه از این اتفاق در بدن انسان عكسبرداری می شود.:: او می گوید قبلا چنین پنداشته می شد كه این فرایند بصورت انفجاری صورت می گیرد ولی تخمك گذاری كه او شاهدش بوده حدود 15 دقیقه طول كشیده است.

شش شرط مترقی خواهانه ضمن عقد براي زنان

قوه قضاييه شروطي را براي زنان در هنگام ازدواج پيشنهاد داده است . كميسيون حمايت از حقوق زنان و كودكان معاونت توسعه قضايي قوه قضاييه 6 شرط مترقي خواهانه براي ازدواج زنان پيشنهاد داده است.
به گزارش آفتاب در قوانين كنوني ايران، محدوديت هاي بسياري در خصوص حقوق متقابل براي زن و شوهر وجود دارد. بنابراين، اين قوانين در بسياري موارد نمي توانند پاسخگوي نيازها و باورهاي بسياري از افراد و همچنين ساختار و كاركرد تغيير يافته خانواده باشد. لذا تا هنگامي كه قوانين مربوط به تنظيم روابط خانوادگي اصلاح نشده و كاستي هاي آن ها از ميان نرفته است، براي رسيدن به تعادل حقوقي ميان زن و شوهر در چارچوب خانواده، بايد دنبال راه كارهاي ديگري بود. يكي از مهمترين اين راه كارها، استفاده از شرط در حين عقد ازدواج است.
هر چند در سندهاي كنوني ازدواج، شماري از اين شرط ها با عنوان شروط ضمن عقد آمده است، ليكن در برخي از موارد كافي به نظر نرسيده و لازم است شروط ديگري به اين گونه موارد قيد شده در سندهاي ازدواج افزوده شود. شرط هاي زير از جمله شروطي هستند كه در سندهاي ازدواج قيد نشده اند، ولي مورد پذيرش مراجع قضايي و اجرايي است و بنابراين، شوهر و زن مي توانند آن ها را با توافق يكديگر در سند ازدواج بگنجانند.لازم به ذكر است به دليل بار قضايي متون حقوقي، هر نوع تغييري در عبارات و كلمات پيشنهادي قوه قضائيه، از سوي دادگاه ها ممكن است در زمان اجراي شرط، مشكلاتي را ايجاد كند. شروط پيشنهادي قوه قضاييه به اين شرح است :

زنان، مردان با ظاهر مردانه را بيشتر مي‌پسندند


ديلي‌تلگراف: نتايج يک تحقيق نشان مي‌دهد زنان، مردان با ظاهر مردانه را مي‌پسندند و چندان به مرداني که بيش از حد به ظاهر خود توجه کرده و خصوصيات زنانه دارند توجه ندارند.
محققان معتقدند زنان افزايش تعداد مردان زن‌نما يا مرداني که ظاهري زنانه دارند را قبول ندارند. زنان اين خصوصيات را يک نقطه ضعف تصور مي‌کنند که نتيجه معکوسي به همراه دارد. در اين مطالعات مشخص شد مرداني که داراي خصوصيات و ويژگي‌هاي مردانه نيستند کمتر مورد توجه قرار گرفته و پذيرفته مي‌شوند. در واقع تسلط و قدرت از ويژگي‌هاي خاص مردانه است و داشتن اين ويژگي‌ها چندان در مورد زنان پذيرفته نيست. همين باورها باعث شده است الگوهاي خاصي از هر جنسيت در ذهن ما شکل بگيرد که انتظارات و قوانين مرتبط با رفتارهاي آنها را با يکديگر متمايز مي‌کند و به عبارت ديگر باعث ظهور بايدها و نبايدها در هر جنس مي‌شود.

درمان‌هاي سردمزاجي

درمان سردمزاجي در خانم‌ها اغلب شامل درمان‌هاي غيردارويي است؛ هرچند در برخي موارد مي‌توان از درمان دارويي نيز تحت‌نظر متخصصان مربوطه بهره برد...
فرآيند درمان سردمزاجي در خانم‌ها عموما شامل استفاده از روش‌هاي صحيح در شيوه زندگي و ارتباط با همسر است. تعديل و تغيير شيوه زندگي شامل ورزش مرتب، استراحت کافي، کنترل استرس و اجتناب از مصرف دخانيات است. مي‌توان از روش‌هاي تقويت ماهيچه‌هاي لگن با استفاده از روش Kegel نيز بهره برد. در اين روش، فرد ماهيچه‌هاي لگن خود را سفت مي‌کند؛ به طوري که انگار مي‌خواهد جلوي ادرار کردن خود را بگيرد و تا 5 مي‌شمرد و سپس خودش را رهاکرده و مجددا تکرار مي‌کند.

خانم ها چگونه به نشانه های حاملگی پی ببرند ؟

آیا حامله شده اید؟ به احتمال زیاد تا موعد اولین پریود بعدی یا حتی یکی دو هفته بعد از آن، نشانه خاصی را مشاهده نخواهید کرد. در صورتی که در چند ماه اخیر وضعیت قاعدگی خود را به دقت زیر نظر نداشته اید، یا اگر پریود شما نامنظم بوده و هر ماه تغییر می کرده است، ممکن است نتوانید موعد دقیق قاعدگی بعدی خود را مشخص نمایید. اما اگر برخی از نشانه های زیر در شما ظاهر شدند و تا مدتی هم پریود نشدید، ممکن است باردار شده باشید. دقت کنید که همه خانمهای حامله این نشانه ها را مشاهده نخواهند کرد. در این حالت می توانید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کنید تا مطمئن شوید!

۱۰ نشانه اصلی که بیانگر بارداری احتمالی است. توجه کنید که این نشانه ها به ترتیب عکس اهمیت چیده شده اند و شماره ۱ کم اهمیت ترین و شماره 10 مهمترین علامت هستند.

زايمان در آب و مزایای آن + عکس

بر طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، شیوع سزارین در ایران به‌طور متوسط سه برابر بیشتر از آمارهای جهانی است و روندی صعودی دارد. این در حالی است كه امروزه در كشورهای پیشرفته برای كاهش عمل سزارین برنامه‌ریزی امروزه از روش‌های علمی كه می‌تواند درد را به حداقل برساند، بدون اینكه مادر یا جنین دچار عارضه خاصی شوند، استفاده می‌کنند.
موفق‌ترین روش
از موفق‌ترین روش‌های زایمان طبیعی، زایمان در آب است كه به عنوان یك روش غیرتهاجمی و غیردارویی و طبیعی همراه با كاهش چشمگیر درد زایمان مطرح است. اثر بی‌وزنی آب باعث ایجاد فشار یكسان بر تمام اعضای بدن و كاهش انرژی از دست رفته می‌شود.

سه اشتباه اكثر زوج ها


سه اشتباه اكثر زوج ها
 اسـرار بـرقـراري يك رابـطـه مـؤثـر چـيـست؟ چـگونـه يك زن آن چيزي را كه مي خواهد به دست مي آورد در حالي ـ كه شـريـك زنـدگيش را نيز به خواسته‌اش مي رساند؟ بگذاريد نگاهـي داشته باشيم به سه مشكل اصلي كه اكثر زوج هـا بـا آن دست به گريبان هستند و اين كه چگونه مي توان آنها را حل نمود.
اشتباه 1: ايجاد ارتباط براي زير نفوذ خود قرار دادن و زرنگيگاهي اوقات ما يك رابطه را براي به دست آورن خواسته هايمان آغاز مي كنيم، خواه طرف مـقابـل تـوانايي برآوردن آن را داشته باشد يا نداشته باشد. قـهـر مـي كنـيم، اخــم مي كنيم، تهديد مي كنيم، چاپلوسي مي كنيم و آنچه در تـوان داريم براي ايجاد احساس ناراحتي در طرف مقابلمان انجام مي دهيم. اين نـوع رفـتـار، گـرچـه مـمـكن اسـت موقتاً مؤثر باشد، در طولاني مدت اثر بسيار ناگواري بر سلامـت رابـطه خـواهـد گذارد. آن را رها كنيد، براي خواسته و پيشنهادات نفر ديگر احترام قائل گرديد. اگر او نمي تـواند خواسته شما را برآورده كند، ببينيد مي توانيد خودتان آن را به خود بدهيد.