خصوصيات زوجهاي خوشبخت

خصوصيات زوجهاي خوشبخت
عشق راهي براي ابراز احساسات است….اما براي ابراز عشقتان نبايد حتماً منتظر مناسبات و فرصت هاي خاص باشيد. با به كار بستن اين عادات ساده اما مهم در زندگي خود، رابطه عشقيتان را بيش از پيش رونق بخشيد تا شما نيز جزء زوج هاي خوشبخت به حساب بياييد.
1-حداقل روزي يكبار به همسرتان بگوييد “دوستت دارم.” مطمئن باشيد كه همسرتان به شنيدن اين كلمات نياز دارد.

2-موقع سلام و خداحافظي همديگر را در آغوش گرفته و ببوسيد.
3-تا پايان عمرتان، قرار ملاقات هاي عاشقانه تان فقط با همسرتان باشد. با همسرتان حتي بيشتر از زمانيكه دوست پسر يا دوست دخترتان بود رفتار كنيد. يادتان باشد كه هميشه بايد عاشق و معشوق باقي بمانيد. پس وقتي براي شام بيرون مي رويد، درب را براي خانمتان باز كنيد، صندلي را براي وي بيرون بكشيد، و موقع قدم زدن دست هاي همديگر را بگيريد.
4-مسائل پيش پا افتاده را جدي نگيريد. مي توانيد اجازه دهيد كه عادات بد همسرتان اعصابتان را به هم بريزد و اذيتتان كند. مي توانيد هم اين عادات را بپذيريد و براي بهبود وضعيت تلاش كنيد. آيا همسرتان عادت دارد در خميردندان را موقع مسواك زدن باز بگذارد؟ خميردندانتان را جدا كنيد. آيا شوهرتان عادت دارد لباسهايش را در همه جاي خانه پخش كند؟ توجه نكنيد، يا اگر هم خيلي اذيتتان ميكند آنها را جمع كنيد، و هميشه به خاطر داشته باشيد كه در قبال اين گذشت شما، همسرتان هم كارهاي فوق العاده اي برايتان خواهد كرد.
5-به جنبه مثبت قضيه فكر كنيد. به جاي اينكه در مورد راه هايي كه همسرتان موجب ياس و ناراحتي شما مي شود فكر كنيد، در مورد همه چيزهاي مثبتي درمورد او فكر كنيد كه هميشه نظرتان را جلب مي كرده است.
6-وقتي عصباني مي شويد، كمي صبر كنيد. وقتي هر دوي شما عصباني هستيد، اصلاً با هم صحبت نكنيد. چند دقيقه صبر كنيد، بيرون رفته و كمي قدم بزنيد، يا روي تخت دراز بكشيد. براي مدتي از همديگر دور شويد. يك مكث كوتاه به هر دو شما اين امكان را مي دهد كه به جاي ناراحت كردن و رنجاندن همديگر، عاقلانه درمورد چيزي كه موجب ناراحتيتان شده است با يكديگر صحبت كنيد.
7-هيچوقت از اسرار و ضعف هاي همسرتان برعليه او استفاده نكنيد. آنچه كه به نظر غير مهم، جزئي، و پيش پا افتاده مي آيد ممكن است در نظر همسرتان بسيار جدي و پراهميت باشد. بايد تشخيص دهيد كه چه چيز براي همسرتان مهم است و به هيچ عنوان درمورد آن با دوستانتان، مادرتان، خانواده همسرتان و يا هيچ كس ديگر صحبت نكنيد. همچنين سعي نكنيد موقع دعوا آن مسائل را به رخ او بكشيد. يك رابطه عاشقانه رابطه اي است كه طرفين بتوانند به همديگر اعتماد كنند و رازهاي درونيشان را براي هم مطرح كنند.
8- اول به همسرتان فكر كنيد. اگر هر دوي شما اينكار را انجام دهيد، مطمئن باشيد رابطه اي بسيار لذت بخش در انتظارتان خواهد بود. تا مي توانيد در جواب درخواست هاي همسرتان پاسخ مثبت بدهيد و تلاش كنيد كه زندگي را براي او راحت تر كنيد و مطئن باشيد او نيز همين كار را براي شما خواهد كرد.
9-به همسرتان احترام بگذاريد. به هيچ عنوان درمورد همسرتان پيش كسي بدگويي نكنيد. وقتي درمورد او صحبت مي كنيد، بگذاريد عشق و احترام شما براي همه آشكار شود.
10-هر روز زماني را به باهم بودن اختصاص دهيد. ببينيد چه كاري براي هر دو شما بهتر است….با هم غذا بخوريد، آخر شب وقتي كنار هم روي تخت دراز كشيده ايد فيلم تماشا كنيد، با هم براي قدم زدن بيرون برويد و كارهايي از اين قبيل. حتي مي توانيد كارها را باهم مخلوط كرده و برنامه تان را متنوع كنيد. اگر يكي از شما در مسافرت به سر مي برد، شب ها به همسرتان زنگ بزنيد و صدايش را بشنويد. فقط مهم اين است كه زماني را كنار هم بگذرانيد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب،نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده واميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا بهره گيريم.
نظر شماقابل روئیت برای عموم خواهدبود .