اگر زنی مورد تجاوز قرار گرفت چه باید بکند؟

بسیار مهم است که هر چه سریعتر با شخصی امین در این باره صحبت بکنید و بهتر خواهد بود اگر از اشخاص حرفه ای در زمینه های پزشکی، روان درمانی و حقوقی کمک بگیرید.
هر چند که سخت به نظر می آید، اما بعد از تجاوز در اولین فرصت و سریعاً به پزشک متخصص زنان و یا اورژانس برای معاینات لازم مراجعه کنید. برای رسیدگی به پرونده در پلیس بعداً این معاینات لازم می شود. یک پزشک قبل از هر چیزی می تواند مشخص کند که آیا زخم و جراحتی در رحم بوجود آمده است یا نه ؟ این موارد در صورت بروز٬ درمان می شود. همزمان از اطراف واژن (vagina) نمونه برداری جهت یافتن نمونه اسپرم انجام می گیرد که تا آنالیز انجام بگیرد. به علاوه به معاینات و آزمایشات بیماریهایی مانند آلودگی به HIV ٬ سیفلیس، ... پرداخته میشود.
در هیچ حالتی نباید به خودتان احساس گناه راه داده و خود را مقصر بدانید. برای اینکه شخص متجاوز است که کار خلاف انجام داده و در صورت یافتن قربانی دیگری همچنان به این عمل زشت خود ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب،نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده واميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا بهره گيريم.
نظر شماقابل روئیت برای عموم خواهدبود .