خوابیدن با شریک زندگی در یک تخت برای سلامتی مضر است.



دانشمندان هشدار داده‌اند که خوابیدن با شریک زندگی‌ در یک تخت می‌‌تواند برای سلامتی افراد ضرر داشته باشد.

محققان در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که خوابیدن در یک تخت اغلب کیفیت خواب افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چرا که آن‌ها در طول شب مخل آسایش یکدیگر می‌شوند.

زمانی که زوج در یک تخت و کنار یکدیگر می‌خوابند – نسبت به زمانی که جدا از یکدیگر می‌خوابند – تا 50 درصد بیشتر از اختلالات مختلف رنج می‌برند.


این امر می‌تواند به نوبه خود موجب ایجاد «تنش» در روابط زوج شود. علاوه بر آن، احتمال بروز مشکلاتی که به کمبود خواب مربوط می‌شوند نیز افزایش می‌یابد. این مشکلات مواردی نظیر بیماری‌های قلبی و افسردگی را در بر می‌گیرد.


این در حالی است که علیرغم وجود موارد زیان آور دیگری همچون خروپف، دندان قرچه و دست به دست شدن، افراد همچنان ترجیح می‌دهند آن‌ها را تحمل کنند و کنار یکدیگر بخوابند؛ چرا که خوابیدن در کنار یکدیگر به نوعی نشانگر صمیمیت و گرمی روابط است و از طرف دیگر خوابیدن افراد به صورت جدا از یکدیگر از لحاظ فرهنگی نادرست شمرده می‌شود.

بر پایه نتایج این تحقیقات که در سمینار ویژه‌ای در رابطه با خواب ارائه شده‌اند، راهکار مقابله با اثرات نامطلوب این موضوع، صحبت کردن با شریک زندگی است، پیش از آنکه سلامتی افراد به خطر افتد.

دکتر «نیل استنلی» یک کارشناس خواب با اشاره به آن که فضایی که در تخت دو نفره در اختیار افراد قرار می‌گیرد کم است، می‌گوید: «به این مسئله موارد دیگری را نیز می‌توان اضافه کرد، نظیر لگد زدن، ضربه زدن با دست، خروپف و بلند شدن به منظور رفتن به توالت. آیا تعجبی دارد که خواب خوبی در شب نداشته باشیم»؟

این کارشناس که خود در تختی جدا از همسرش می‌خوابد اضافه کرد: «روابط گرم و دوستانه برای سلامت احساس شما خوب است اما خواب خوب نیز برای سلامت جسمی و ذهنی مهم است».

*****************
******************
اگر می خواهید هر روز ایمیل های جذاب و دیدنی دریافت کنید در این گروه یاهوعضو شوید

۲ نظر:

  1. جالب بود و نزدیک به واقعیت ! ممنون و پیروز باشین .

    پاسخحذف
  2. سلام توی مطلب 10 دروغ واژه mountain dew که یه نوشیدنی گازدار مثل کوکا هست رو ترجمه لغت به لغت کردید و شبنم کوهستان معنی کردید که کاملا بی ربطه

    لطفا تصحیح بفرمایید

    رضا اکسیری از کلوب

    پاسخحذف

ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب،نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده واميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا بهره گيريم.
نظر شماقابل روئیت برای عموم خواهدبود .