زن هایی که بچه نمی خواهند


زن هایی که بچه نمی خواهند
Women Who Don’t Want Children
این مقاله برگرفته از یک سایت آمریکاییه به هر حال؛ مطمئنا در ایران هم چنین زنانی وجود دارند اما زیاد حرفی از آنها زده نمی شود
افرادی از تمام بخشهای کشور (آمریکا)، با مشاغل، میزان حقوق، مذاهب و قومیت های مختلف تصمیم می گیرند بچه نداشته باشند. دلایل مختلفی برای این تصمیم وجود دارد. شاید زندگی ات را همین جوری که هست دوست داری. شاید فکر می کنی از پس هزینه های تشکیل خانواده بر نمی آیی یا شاید فقط  آن "حس مادر شدن" در تو وجود ندارد.


لیزا 32، "دوست دارم خونه ام مرتب باشه. از سر صدای زیادی یا به هم ریختگی خونه خوشم نمی آید. دوست دارم چیزهام سر جاشون باشن. من مسئولیت بچه دار شدن را نمی خواهم. من نمی خواهم یک والد باشم دقیقا به همان خاطر که نمی خواهم یک دکتر باشم- به اندازه کافی جذبم نمی کنه."



او این تصمیم را یک شبه نگرفت. او سخت و طولانی به آن فکر کرده و با خودش خلوت کرده تا سرانجام به این نتیجه رسیده که بچه نمی خواهد. او می گوید: " من تصمیم های مهم را بسیار بسیار محتاطانه می گیرم. من یک برنامه ریز هستم. من دوست دارم تصور کنم که می خواهم زندگی ام چگونه باشد و نقشه هایی برای رسیدن به آن جایگاه طرح ریزی کنم. هیچ کدام از طرحهای من شامل بچه نمی شوند. برای من دلیلش مسئله نیست- واکنش اطرافیان به تصمیم من است که اوضاع را سخت می کند. من تنها بچه خانواده ام هستم و خواهر شوهرم، بچه دار نمی شود بنابراین من "امید بزرگی" برای نوه دار شدن هستم. متاسفم، ولی قرار نیست اتفاق بیافتد!"

دیانا احساسات مشابهی دارد. "من اصلا شغل محور نیستم ولی به زندگی بدون بچه، خلوت، آزادی و زندگی جنسی ام علاقه دارم. دوست دارم پول برای خرج کردن داشته باشم و خانه ای تمییز داشته باشم. من از تحمل دوران حاملگی وحشت دارم! همینطور از درد زایمان متنفرم!!! و این حقیقت را دوست دارم که می توانم هیکل دوران دبیرستانم را همچنان حفظ کنم!"


تصمیم ربکا برای بچه دار نشدن توسط مشاهده دوستان و اقوامشان که والد می شدند تقویت شد. " آنها هیچ وقت وقتی برای خودشان ندارند، "زندگی سخته، سرم شلوغه"، بدترین قسمت گوش دادن به شکایتهای آنها و تمام اتفاقات بدی است که بعد از زایمان برای بدنشان افتاده است، می دانید که، مسائل طبیعی. آنقدر شکایت می کنند که دیگر حتی دوست ندارم وقتم را با آنها بگذرانم. خیلی ناراحت کننده است. بنابراین جواب من به آنها وقتی در مورد بچه دار شدن به من نق می زنند این است " شما بچه دار شدن را اصلا جالب نشان نمی دهید!"


بچه نخواستن لزوما به این معنی نیست که شما بچه ها را دوست ندارید. دایانا می گوید " اشتباه فکر نکنید، من بچه ها را دوست دارم. من بیشتر آنها را وقتی دوست دارم که در پایان روز می توانم آنها را ترک کنم یا به خانه نزد پدر ماردشان بفرستم."

ما اغلب احساس منزوی بودن در جامعه داریم و دوست داریم با افراد شبیه خودمان ارتباط برقرار کنیم. مهم است که به خاطر بیاوریم که تنها نیستیم. زنهایی زیادی وجود دارند که بچه نمی خواهند و ما به خاطر این تصمیم آدمهای غیرنرمالی نستیم.

There is nothing wrong with us for making that decision!

۱ نظر:

  1. مرسی به من یکی بعنوان یک دختری که با پسری ارتباط جنسی دارم خیلی کمک کننده بود مرسی

    پاسخحذف

ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب،نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده واميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا بهره گيريم.
نظر شماقابل روئیت برای عموم خواهدبود .