۱۰ بيماري كه ميل جنسي زنان را كاهش مي‌دهد


بسياري از بيماري‌ها با كاهش ميل جنسي باعث مي‌شوند روابط زناشويي تحت تاثير قرار بگيرد. در واقع مي‌توان كاهش ميل جنسي را به‌عنوان يكي از بارزترين عوارض اين بيماري‌ها به‌حساب آورد. با توجه به اين حقيقت مي‌توان اذعان كرد كه اگر دچار كاهش ميل زناشويي و يا هر نوع اختلال ديگري در اين عملكرد هستيد، بهتر است به پزشك مراجعه نماييد تا دليل اصلي آن مشخص شود و با رفع مشكل زمينه‌اي، اين مشكل شما نيز برطرف شود. در ادامه به بعضي از مهم‌ترين بيماري‌‌هايي كه ميل زناشويي را تحت تاثير قرار مي‌دهد اشاره مي‌كنيم





۱ بيماري‌هاي عروقي

برخي از اختلالات عروقي در قالب مشكلات زناشويي خود را نشان مي‌دهد. به مرور زمان رگ‌هاي خوني را تحت تاثير قرار داده، شريان‌ها را سخت و باريك مي‌كند و همين مساله، خون‌رساني به دستگاه تناسلي را كاهش مي‌دهد.

۲ديابت
اغلب مشكلات زناشويي ناشي از بيماري ديابت است كه با مشكلات ديگري نظير آسيب‌هاي عصبي و بيماري‌‌هاي عروقي همگام مي‌شود. در زنان اين عارضه به شكل كاهش ميل زناشويي است. البته اين عوارض با كنترل قندخون، فشارخون و سطح كلسترول قابل جبران است.

۳ افسردگي
اغلب به‌دنبال افسردگي اختلالات زناشويي بروز مي‌كند. اگر مواد شيميايي مغز و يا هورمون‌ها و ناقل‌هاي عصبي در وضعيت متعادلي نباشند، ميل زناشويي، انگيختگي زناشويي را تحت تاثير قرار مي‌دهد و دارو‌هاي ضدافسردگي باعث كاهش ميل زناشويي مي‌شود. البته خوشبختانه دارو‌هايي با فرمول مشابه وياگرا و يا خود وياگرا مي‌تواند به بهبود اين وضعيت كمك موثري كند.

۴ يائسگي
ميل زناشويي زنان به موازات تغيير در هورمون‌هاي خاص افول مي‌كند. افت مقدار استروژن كه در انگيختگي زناشويي موثر است، باعث خشكي واژن و دردناكي آميزش مي‌شود. تستوسترون، هورموني كه در ميل زناشويي هر دو جنس نقش دارد، با افت فعاليت تخمدان‌ها كاهش مي‌يابد و در جمع، اين مساله باعث كاهش ميل زناشويي مي‌شود.

۵ عوارض جانبي برخي داروها
دارو‌هاي بي‌شماري هستند كه چنين تاثير ناخواسته‌اي رابه همراه خواهند داشت. علاوه بر دارو‌هاي ضدافسردگي، دارو‌هاي فشارخون و حتي دارو‌هاي ضدبارداري مي‌تواند ميل زناشويي را تحت‌تاثير قرار دهد.

۶ ام.اس
اين بيماري كه باعث تخريب سيستم عصبي مركزي مي‌شود، روي عملكرد آميزشي تاثير مي‌گذارد. عدم خشنودي از آميزش و يا فقر ميل زناشويي در زنان مي‌تواند دال بر ابتلا به اين بيماري باشد. بيماري‌هاي عصبي ديگري نظير پاركينسون نيز چنين تاثير مشابهي را به همراه دارد.

۷ آندومتريوز
بيش از ۵ ميليون زن در شمال آمريكا دچار اين اختلال هستند. علاوه بر اين، علايم دردناك اين بيماري نظير گرفتگي‌هاي شكمي‌ دردناك، قاعدگي‌هاي شديد و درد مزمن لگني، امكان آميزش را به سختي فراهم مي‌كند و تجربه‌اي ناخوشايند خواهد بود.

۸ كيست‌هاي تخمداني
آميزش‌‌هاي دردناك، مي‌تواند علامتي از كسيت‌هاي رحمي‌ باشد. بيماري التهاب لگن و يا سرطان لگن نيز چنين علامتي را به همراه دارد. به طور كلي آميزش‌هاي دردناك را نبايد ناديده گرفت.

9 اختلالات تيروييدي
تيروييد، غده‌اي پروانه‌اي در جلوي گردن است كه نقش مهمي ‌در حيات و سلامت فرد ايفا مي‌كند. مديريت فرآيند متابوليسم، از دما تا وزن و همچنين سلامت زناشويي از فعاليت‌هاي غده‌ تيروييد است.

۱۰ آپنه
آپنه كه اصطلاحا به آن، خفگي در خواب مي‌گويند، مشكلي است كه در آن تنفس به مدت ۱۰ ثانيه متوقف مي‌شود و اين روند مرتب در خواب تكرار مي‌شود. پزشكان مي‌گويند آپنه نيز مي‌تواند به بروز مشكلات زناشويي در مردان منجر ‌شود.

واقعيت‌ها
شما ممكن است احساس كنيد كه ميل زناشويي شما كم رنگ شده است. يا چيزهايي كه قبلا براي شما لذت‌آور بوده اكنون ناراحت‌كننده به نظر مي‌رسد. شما تنها نيستيد. خيلي از زنان دچار مشكلات زناشويي در نقاطي از زندگي خود مي‌شوند. تخمين زده مي‌شود كه ? نفر از هر ?? زن حداقل يك نگراني زناشويي را تجربه كرده است. ناتواني زناشويي در زنان دلالت بر مشكلات مزمن يا عودكننده در مصاف با يك يا برخي از پاسخ‌هاي زناشويي است. به آنچه شما تجربه مي‌كنيد ناتواني زناشويي در زنان نمي‌گويند مگر اينكه شما درباره آن مضطرب بوده يا تاثير منفي بر ارتباط شما با همسرتان داشته باشد. اگرچه مشكلات زناشويي در ارتباط با ناتواني زناشويي در زنان دلايل متفاوتي دارد ولي اغلب قابل درمان هستند. ارتباط دادن دلواپسي‌هاي خود و فهم كالبدشناسي و فيزيولوژي طبيعي پاسخ‌هاي بدن به ميل زناشويي قدم‌هاي مهمي ‌است به طرف دوباره به دست آوردن رضايت زناشويي.

علايم و نشانه‌ها
دلواپسي زناشويي در زنان با هر سني اتفاق مي‌افتد ولي ممكن است در زمان‌هاي آسيب‌پذيري هورموني شايع‌تر باشد، مانند بعد از زايمان يا در زمان انتقال به يائسگي. نگراني‌هاي زناشويي همچنين ممكن است با بيماري‌هاي عمده مانند سرطان اتفاق افتد. مشكل شما به‌عنوان ناتواني زناشويي در زنان دسته‌بندي مي‌شود اگر شما يك يا بيشتر از موارد زير را تجربه كرده‌ايد و يا تجربه نگراني شخصي به علت آنها داريد:
ميل زناشويي در شما كم شده يا وجود ندارد.
شما با فعاليت زناشويي برانگيخته نمي‌شويد يا علي‌رغم ميل زناشويي برانگيخته نمي‌شويد.
شما نمي‌توانيد به اوج لذت زناشويي (ارگاسم) برسيد.
شما داراي درد در زمان تماس زناشويي هستيد.

*****************
******************
اگر می خواهید هر روز ایمیل های جذاب و دیدنی دریافت کنید در این گروه یاهوعضو شوید



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب،نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده واميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا بهره گيريم.
نظر شماقابل روئیت برای عموم خواهدبود .